środa, 26 marca 2014

Sałatka brokułowo - szpinakowa z płatkami migdałów

Miałam ostatnio ochotę na sałatkę z brokułami. Wiosna się zaczyna, więc ja potrzebuję czegoś lekkiego, bardzo zielonego, czegoś chrupiącego i pachnącego oliwą z oliwek. W internecie wszędzie podobne wersje i w każdej, o zgrozo MAJONEZ! (jak dla mnie raczej postrach polskiej kuchni, szczególnie sałatkowej). Ruszyłam więc na bazarek szukać natchnienia i udało się:




Składniki:
 2 duże garście świeżego, młodego szpinaku
Pół brokuła ugotowanego na chrupko
Pół opakowania sera z mleka owczego lub twardej fety
1 duży lub 2 małe pomidory
Garść prażonych płatków migdałowych
Garść rodzynek
Kilka czarnych oliwek
Oliwa z oliwek do pokropienia

Dzięki słonemu serowi i słodkim rodzynkom udało się stworzyć ciekawe połączenie, migdały przyjemnie chrupią, a młodziutki szpinak przeniósł mnie w rejony zdecydowanie wiosenne. Oczywiście biedny brokuł został trochę zdominowany przez "baby spinach" , ale cóż, wiosna ma swoje prawa. :) Wartości odżywcze: żelazo, wapń, fosfor, magnez, błonnik, białko, wit. C, A1, B1, B2, E 

Przepis dodaję do akcji:

Zielono mi, idzie wiosna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz