poniedziałek, 24 marca 2014

Zupa z czerwonej soczewicy


Muszę przyznać, że zupy traktuję raczej instrumentalnie -  mają "przemycić" jak najwięcej zdrowych, ale niekoniecznie lubianych przez moje dziecko składników. Zupa z soczewicy jest wyjątkiem. Powstała dzięki przypadkowi - pewnego dnia dodałam dynię i cukinię bo skończyła mi się włoszczyzna. I to był starzał w 10-kę! Dzięki dodatkowi dyni zupa zyskała słodki i delikatny smak. Ma też zachęcający, pomarańczowo złocisty kolor. Udało mi się dziś zapamiętać proporcję składników, które zwykle wrzucam na oko, więc zachęcam do wypróbowania.



Składniki:
1,5 litra wody
liść laurowy
2 ziela angielskie
1 łyżeczka soli morskiej
2 średnie marchewki
kawałek dyni (wielkości złożonej pięści
3-4 ziemniaki
1 cukinia
2/3 szklanki czerwonej soczewicy
3 łyżki oliwy (np. z oliwek)
sól, pieprz, pieprz ziołowy

Warzywa obrać i pokroić, dodawać w kolejności takiej jak w wymienionych składnikach. Marchewka potrzebuje sporo czasu, dynia ma się rozgotować. Po ok. 30 min dodać soczewicę, przydusić dynię widelcem, aby całkiem się rozpadła. Gotować jeszcze ok 15 min, dodać oliwę lub przyprawy. Ja lubię gęsta wersję tej zupy, ale oczywiście można ją rozcieńczyć wodą, jeśli komuś odpowiada konsystencja bardziej płynna.


2 komentarze:

  1. Dziekuje za zaproszenie! Bede zagladac!

    OdpowiedzUsuń
  2. odpisałam Ci u mnie na blogu :)) i trochę się rozgościłam u Ciebie :) pozdrawiam , Ilona

    OdpowiedzUsuń